Doživite moč Ferrarija in Lamborghinija na pisti v Italiji
Na lovu za avtomobilsko pustolovščino smo se podali k našim zahodnim sosedom, kjer smo na stezi v družbi profesionalnih voznikov izkusili moč dveh prestižnih avtomobilov – Ferrarija in Lamborghinija.
|
Lignano – čudovito obmorsko mesto, ki ga je v enem izmed svojih del kot italijansko Florido označil celo slavni pisatelj Hemingway, leži nekje na pol poti med Trstom in Benetkami. Od Ljubljane je oddaljeno le slabi dve uri vožnje in je zato že zaradi svoje bližine popolna destinacija za vikend izlet. Če ga boste obiskali v poletnih mesecih, vam priporočamo, da se ustavite na znameniti plaži Lignano Sabbiadoro, razočaral pa vas ne bo niti v hladnejšem delu leta, saj ponuja številne atrakcije tako za pare in družine, kot ljubitelje adrenalina in tiste, ki si želijo oddih preživeti bolj aktivno. Mi smo se tja odpravili na novembrsko nedeljo, z namenom, da bi nekaj tega adrenalina v obliki dirkaške vožnje s Ferrarijem in Lamborghinijem, izkusili tudi sami. Dolga ravna cesta, tako zelo značilna za italijansko pokrajino, nas po približno dveh urah pripelje do piste v Lignanu (Lignano Circuit), kjer je nas in še kakšnih drugih 100 obiskovalcev, prav tako željnih tovrstne pustolovščine, pričakala ekipa Racing in Italy. Še bolj kot same ekipe smo se seveda razveselili jeklenih konjičkov. V polnem pogonu smo na stezi že lahko opazili Ferrari 488 GTB, Ferrari 458 Italia, Lamborghini Huracan in Lamborghini Gallardo. V nadaljevanju vam na hitro predstavimo vsakega izmed avtomobilov. |
Ferrari 458 Italia in njegov naslednik Ferrari 488 GTB se razen nekaj lepotnih popravkov na karoseriji in manjših sprememb v notranjosti kabine ne razlikujeta prav dosti. Največjo novost in napredek od starega modela predstavlja nov 3,9 litrski V8 motor, ki je v Ferrariju 458 Italia nadomestil 4,5 litrskega. Kljub temu dejstvu, da je prostornina motorja za šestino manjša, pa to ne vpliva na zmogljivost avtomobila. Ravno nasprotno, novi model (zahvaljujoč dvema turbo polnilnikoma) proizvede kar 100 KM večjo moč kot predhodnik in sicer 670 KM IN 760 Nm največjega navora. Ali drugače povedano, če boste želeli pospešiti do hitrosti 100 km/h, boste za to sedaj potrebovali le pičle 3 sekunde, za 200 km/h pa dobrih 8 sekund. Prav zares neverjetni pospeški, kajne? K temu med drugim pripomore sistem variabilne kontrole navora, ki skrbi, da v nobenem režimu in vrtljajih ni preveč moči na posameznem kolesu, pospeški pa so čim bolj tekoči. In še en pomemben podatek za tiste najbolj pogumne. Največja hitrost, ki jo boste lahko dosegli, presega 330 km/h. Za takšno hitrost boste sicer morali obiskati kakšno drugo dirkališče, saj v Lignanu razmere temu niso prilagojene. In potem je tu še Lamborghini oz. kar dva modela tega avtomobila. Tako Gallardo kot Huracan imata 5,2-litrski motor V10. Gallardo lahko izvede pospešek do 100 km/h v samo 3,6 sekunde, medtem ko je Huracan na tem področju še nekoliko bolj zmogljiv, saj enako hitrost doseže že v manj kot 3 sekundah. Tako, sedaj smo pripravljeni na vrhunec dneva in lahko že pričakujemo, kaj nas čaka – ampak ne še tako hitro. |
Z namenom, da bi zagotovili kar največjo varnost, smo se morali najprej spoznati s samo progo in avtomobilom. V spremstvu inštruktorja smo tako opravili zelo natančen ogled proge in prejeli vsa potrebna navodila za samostojno vožnjo. Izraz samostojna vožnja morda tu ni povsem na mestu, saj ta še vedno poteka pod budnim očesom inštruktorja. Vsekakor smo pogrešali malo več svobode, ampak dejstvo je, da se na progi vsak dan zamenja precej različnih voznikov in njihov način dela je pač prilagojen tistim z manj izkušnjami, ki potrebujejo več usmeritev in nadzora. Drugi razlog pa je najverjetneje v tem, da je steza dolga le 1.2 km, med samo vožnjo pa boste morali biti pozorni še na druge voznike, ki jih ni malo. Zaradi številnih obiskovalcev, zasedenosti proge in zelo strogih varnostnih napotkov, boste sicer, ko gre za malo bolj drzno vožnjo nekoliko omejeni, vsekakor pa ne toliko, da ne bi začutili utripa prestižnih avtomobilov, kot sta Ferrari in Lamborghini. |