Odtenki popolnosti ali nemogoča izbira: Ferrari 458 Italia vs. Ferrari 488 GTB
Ko se pripeljete na milansko dirkališče Motodromo Castelletto di Branduzzo, boste kot prejemnik skrajno adrenalinskega doživetja, morali opraviti dve skorajda nemogoči izbiri. Med tremi super-avti boste morali izbrati »svojega«.
Na voljo so Lamborghini Huracan in Ferrari 458 Italia ter Ferrari 488 GTB. Navdušenci nad italijanskimi super avtomobili pravijo, da vedno izbiraš med dvema opcijama: ali si pristaš ferrarija ali lamborghinija.
Ker smo o lamborghini huracan že pisali, se tokrat osredotočamo na izbiro med obema ferrarijema. Izbira med 458 Italia in 488 GTB se morda zdi na prvi pogled dokaj preprosta. 488 GTB je novejši in nadgrajen model 458, ki je tudi nekoliko hitrejši. A za ljubitelje sta to precej različna avtomobila, vsak s svojim karakterjem. Vprašanje je torej, kateri ferrarijev karakter vam osebno bolj ustreza. V resnici pa gre za eno najstarejših dilem v svetu avtomobilizma: atmosferski (4.5L V8) ali turbo motor (3.9L V8)?
Turbo ali ne?
Začnimo s starejšim modelom 458 Italia. Gre za prejemnika več kot 30 mednarodnih oblikovalskih nagrad, a njegova vrednost, kot tudi osrednja vozna značilnost, izhaja iz dejstva, da gre za zadnji Ferrari z atmosferskim motorjem. Glede na okoljevarstvene pritiske ni za pričakovati, da bo ferrari ali katerikoli od drugih proizvajalcev športnih super avtov še kdaj lansiral nov model, ki bi bil »naravno gnan« atmosferski motor in ne turbo ali kompresorski. To je, gledano ne samo iz vidika avtomobilske zgodovine, ampak tudi iz vidika občutka med vožnjo, največja razlika med modeloma 458 in 488.
Motor 458 Italie je torej atmosferski 4.5 litrski V8, ki ustvari 562 KM, podobno kot model 488 ima tudi 458 Italia 7 stopenjski avtomatski menjalnik in pogon na zadnja kolesa. Po uradnih podatkih 458 Italia do 100 km/h pospeši v 3,4 sekunde, najvišja hitrost pa je 340 km/h. O porabi ne bomo pisali, saj vas ta na dirkališču ne zanima. Vas pa verjetno zanimajo še ostali podatki o zmogljivosti. 458 Italia poganja 4,5 litrski V8 motor, ki proizvaja 419 kW (562 KM) pri 9000 vrtljajev na minuto in 540 Nm navora pri 6000 vrtljajev na minuto. 458 Italia ima neposredni vbrizg goriva, kar je bilo prvič, da je Ferrari tak sistem uporabil na avtomobilih s sredinsko nameščenim motorjem. 458 Italia ima 7-stopenjski avtomatski menjalnik z dvojno sklopko, ki je z drugačnimi nastavitvami nameščen tudi v Mercedes-Benzu SLS AMG. Gre za četrti Ferrarijev model, ki ga ni bilo možno naročiti z ročnim menjalnikom.
Kako se s tem kosa novejši 488 GTB? Kot rečeno gre za osemvaljni turbo bencinski motor, ki je ob primerjavi z atmosfersko gnanim predhodnikom 458 italia, izgubil približno 0,6 litra delovne prostornine, a ga občutno prekaša v moči. Novejši motor 488 GTB ustvari 670 KM pri 8000 vrtljajih v minuti. Enak motor sicer žene tudi ferrarija 488 spider in california T. 488 GTB do 100 km/h pospeši v 3 sekundah, kar je skoraj pol sekunde hitreje od 458 Italia. Novejši 488 GTB je torej vsekakor hitrejši.
Razlika je v zvoku
A zakaj bi se večina ferrarijevih navdušencev še vedno raje odločila za vožnjo z legendarnim modelom 458 Italia? Zaradi zvoka. Starejši model z atmosferskim motorjem V8 ob pospeševanju ustvari zvok, ki mu, tako so zapisali mnogi avtomobilistični novinarji, ni para med V8 motorji. Novejši turbo motorji pri pospeševanju ustvarijo precej drugačno zvočno kuliso od rohnenja atmosferskega V8. Zato so in bodo »naravno gnani« V8 atmosferski motorji ostali ljubljenci pravih avtomobilskih zanesenjakov.
Mnogi, ki so v dar prejeli vožnjo z enim ali drugim ferrarijem na dirkališču v Italiji, se sprašujejo kako lahko navaden smrtnik, ki doslej ni imel izkušenj z vožnjo tako močnih in hitrim avtomobilov, sploh sede za volan super avtomobila.
Prvi krog boste na dirkališču preživeli v kot sopotnik profesionalnih voznikov, ki vam bodo razložili vse potrebno in izpostavili najpomembnejše nevarnosti. Šele nato boste sami sedli za volan. Glede na to, kateri darilni paket ali posamezno doživetje ste prejeli, boste lahko odpeljali različno število krogov kot voznik Ferrarija 458 Italia/488 GTB ali Lamborgini Huracan na stezah Motodromo Castelletto di Branduzzo v Milanu ali 1 krog kot voznik Ferrarija 458 na stezi Pomposa ali Jesolo.
Za varnost je dobro poskrbljeno, zato vam ne preostane drugega, kot da se prepustite surovi moči in uživate v zvoku pospeševanja iz ovinkov. Za ljubitelje avtomobilizma je vožnja s takšnimi super avtomobili zares enkratno doživetje in eno najboljših daril. Zagotavljamo vam, da te vožnje ne boste pozabili.