Okvarjena sklopka ferrarija, ki je botrovala razvoju vseh lamborghinijev

Okvarjena sklopka ferrarija, ki je botrovala razvoju vseh lamborghinijev

Za nastankom Lamborghinija, enega najboljših super avtomobilov, se skriva zanimiva anekdota, ozadje katere nazorno prikaže tudi film Lamborghini: Mož, ki je ustvaril legendo. Ferrucio Lamborghini je v povojni Italiji pričel s proizvodnjo traktorjev in se nato odločil za oblikovanje ter proizvodnjo luksuznih športnih avtomobilov. Pri tem Lamborghini trči ob rivalstvo z legendarnim Enzom Ferrarijem, ki je v času Lamborghinijevega vzpona že bil uveljavljen kot konstruktor najboljših športnih avtomobilov.

Ferrucio Lamborghini nikoli ni skrival, da je velik pristaš in zaprisežen ljubitelj Ferrarijev. Ko je leta 1958 prišlo do okvare sklopke na enem izmed njegovih Ferrarijev je Lamborghini ugotovil, da gre za enako sklopko, kot jih je sam vgrajeval v traktorje. Ko je Enza prosil, če bi mu ta lahko izdelal močnejšo sklopko, ga je ta zavrnil z bolečo pripombo o »proizvajalcu traktorjev«. Ta trenutek je bil ključen in je privedel do odločitve Ferrucia Lamborghinija, da se sam loti oblikovanja in izdelave luksuznih športnih avtomobilov.

Tako se je nekaj let kasneje, natančneje leta 1963, nedaleč stran od Maranella, kjer je domoval Ferrari, rodil prvi Lamborghinijev športni avto, lamborghini 350 GT. V prvih dveh letih so jih v mali tovarni izdelali 120. Lamborghini 350 GT naj Enzu Ferrariju ne bi pretirano kratil spanca, kar pa se je povsem spremenilo na avtomobilski razstavi v Torinu leta 1965.

Lamborghini miura

Takrat je svet prvič uzrl lamborghini miuro, enega najbolj legendarnih športnih avtomobilov vseh časov. Miura je veljala za najlepši serijski avtomobil, po čemer pa je bila zares revolucionarna, je bil njena zasnova. Avto je bil plod dela majhne skupine nekdanjih Ferrarijevih konstruktorjev, ki so motor v miuri postavili za voznika. Lamborghini miura je tako bil prvi serijski avto, ki je imel motor umeščen na sredino vozila in velik uspeh Lamborghinija ter njegova prva »etapna« zmaga nad Enzom Ferrarijem.

A navkljub temu je Ferrucio Lamborghini izgubil življenjsko konstruktorsko bitko z Enzom Ferrarijem, saj je bil v času velike naftne krize v sedemdesetih, ko je prodaja super avtomobilov upadla za kar 80 odstotkov, prisiljen prodati svoje podjetje. Takrat so v Lamborghiniju že oblikovali morda najbolj ikoničnega lamborghinija vseh časov, lamborghini countach (countach v italijanščini pomeni »vau«).

Dvižna vrata in pa oblika, ki je v takratnem času spominjala na vesoljsko ladjo izjemno aerodinamičnih lastnosti, so countachu prinesli status najbolj futurističnega in ikoničnega avtomobila takratne dobe. Oblikovalcem pa zaradi oblike avtomobila ni uspelo rešiti zagate v vzvratnim ogledalom. Tako so uporabili periskop, ki je bil vgrajen v streho nad sovoznikom in je omogočal dokaj dober pogleda nazaj. Countach je s svojim 4 litrskim motorjem V-12 in 375 konjskimi močmi bil prvi sodobni lamborghini in kot takšen predhodnik vseh ostalih modelov, ki so sledili.

Če bi danes iskali pravega naslednika countacha je to gotovo lamborghini huracan. Huracan, tako kot countach, gallardo in vsi ostali modeli, nosi ime španskega bika. Huracan v španskem jeziku pomeni tudi orkan, kar je vsekakor primerno ime za avtomobil, v katerega so pri Lamborghiniju prvič vgradili motor V10 in sedem stopenjsko dvojno sklopko. Avto, če je ta izraz sploh še primeren, je bolj podoben vojaskem letalu. Kar je nadvse primerno, saj vas huracan dobesedno izstreli po cestišču.

 

Lamborghini Huracan

Tehnični podatki:

motor: 5.2 V10
moč motorja: 610 KM
pospešek 0-100 km/h: 3.2 sek
končna hitrost: 325 km/h
navor: 560 Nm

Bi sedli za volan huracana?

Racing in Italy so ena izmed vodilnih dirkaških ekip in ponudnikov avtomobilskih športov v Italiji, ki si prizadeva zagotoviti dirkalne izkušnje prav za vse v sklopu razumnega proračuna. Nudijo vam celotno izkušnjo: od kratke testne vožnje na super avtomobilih, do celostne dirkalne izkušnje.

Če imate radi adrenalin in vožnjo, ki vam požene kri po žilah je to brez dvoma popolno doživetje za vas. Prvi krog boste preživeli v družbi profesionalnih voznikov, ki vas bodo seznanili z uvodnimi varnostnimi in tehničnimi napotki. Nato boste za volan sedli vi izkusili verjetno najbolj noro vožnjo s svojem življenju.

V paketu SXP1 - Enkratno doživetje lahko z lamborghini huracanom odpeljete en krog na progi v Udinah. Če boste želeli doživeti daljšo vožnjo boste morali na dirkališče Motodromo Castelletto di Branduzzo v Milanu, kjer vam v različnih darilnih paketih nudimo možnost odpeljati več krogov.

Ste pristaši ferrarijev?

Ferrari 458

V Udinah, Milanu ali Jesolu lahko sedete tudi za volan ferrarija 458 Italia ali ferrarija 488 GTB. Različni paketi vam nudijo možnosti enega ali več krogov z izbranim ferrarijem. Prav tako boste prvi krog preživeli v družbi profesionalnih voznikov, ki vas bodo seznanili z uvodnimi varnostnimi in tehničnimi napotki. Nato pa boste tudi sami sedli za volan.

Če imate radi adrenalin in vožnjo, ki vam požene kri po žilah je to brez dvoma popolno doživetje za vas. Prav tako gre za eno najboljših daril za nekoga, ki bi rad izkusil moč takšnih super avtomobilov.